top of page
Caută
Poza scriitoruluiIUVOKIDS

Copilul meu are ADHD ?!



Copilul meu are ADHD ?!

Raspunsul la aceasta intrebare poate fi aflat doar de la medicul psihiatru sau de la psihologul clinician.

Sa o luam cu inceputul, ca asa este frumos.

Ce este acest ADHD despre care multa lume vorbeste? ADHD este prescurtarea de la Atention Deficit Hipercativity Disorder din limba engleza… mai pe romaneste: Tulburare de Deficit si Atentie si Comportament Disruptiv.

Copilul cu ADHD se comp orta de parca nu ar auzi ce se intampla in jurul lui, este distras foarte usor de diversi stimuli, nu are constiinta pericolului, este intr-o continua miscare, are dificultati de concentrare etc,.

Aceasta tulburare apare inainte de varsta de 7 ani manifestandu-se la: gradinita, in familie, in parc etc. Pentru a putea fi pus un diagnostic de ADHD trebuie sa se cumuleze mai multe simptome care sa se fi manifestat cel putin 6 luni. Exista trei tipuri ale acestei tulburari si anume:

· Tulburarea hiperactivitate/deficit de atenţie, tip combinat. Simptome de deficit de atentie si hiperactivitate care sa se fi manifestat cel putin 6 luni. Atat hiperacativitatea cat si deficitul de atentie sa fie cel putin in numar de 6.

· Tulburarea hiperactivitate/deficitde atenţie, tip predominant de inatenţie. Vorbim despre acest tip in situatia in care s-au mainfestat un numar de cel putin 6 simptome de inatentie si mai putin de 6 de hiperactivitate.

· Tulburarea hiperactivitate/deficit de atenţie, tip predominant hiperactiv-impulsiv. Trebuie sa se fi manifestat cel putin 6 simptome de hiperactivitate-impulsivitate si mai putine de 6 inatentie.

Cum ziceam in acest articol mi-am propus sa clarific un pic ce este inatentia si hiperactivitatea…

Soo..

Inatentia se manifesta prin urmatoarele simptome:

· Sase (sau mai multe) dintre următoarele simptome de inatenţie au persistat cel puţin 6 luni într -un grad care este dezadaptativ şi discrepant în raport cu nivelul de dezvoltare: (a) incapabil adesea de a da atenţia cuvenită detaliilor ori face erori prin neglijenţă în efectuarea temelor şcolare, la serviciu, sau în alte activităţi; (b) adesea are dificultăţi în susţinerea atenţiei asupra sarcinilor sau activităţilor de joc;

(c) adesea pare a nu asculta când i se vorbeşte direct; (d) adesea nu se conformează instrucţunilor şi este incapabil să -şi termine temele pentru acasă, sarcinile casnice ori obligaţiile la locul de muncă (nedatorate comportamentului opoziţionist sau incapacităţii de a înţelege instrucţiunile); (e) adesea are dificultăţi în organizarea sarcinilor şi activităţilor; (f) adesea evită, are aversiune, nu este dispus să se angajeze în sarcini care necesită un efort mental susţinut (cum ar fi efectuarea temelor în clasă sau acasă); (g) adesea pierde lucruri necesare pentru diverse sarcini sau activităţi (de ex., jucării, teme pentru acasă, creioane, cărţi, instrumente); (h) adesea este uşor de distras de stimuli irelevanti;

(i) adesea este uituc cu referire la activitatile cotidiene.

· Hiperactivitatea

(a) adesea se joacă cu mâinile sau sau cu picioarele sau se foieşte pe loc, (b)adesea îşi lasă locul în clasă sau în alte situaţii în care este de dorit să rămână aşezat; (c) adesea aleargă în jur sau se caţără excesiv de mult, în situaţii în care acest lucru este inadecvat (la adolescenţi sau la adulţi poate fi limitat la sentimentul subiectiv de nelinişte); (d) adesea are dificultăţi în a se juca sau în a se angaja în activităţi distractive în linişte; (e) adesea este „în continuă mişcare” sau acţionează ca si cum „ar fi împins de un motor”; (f) adesea vorbeşte excesiv de mult;

· Impulsivitatea

· (g) adesea „trânteşte” răspunsuri înainte ca întrebările să fi fost complet formulate, (h) adesea are dificultăţi în a -si aştepta rândul,

(i) adesea întrerupe sau deranjează pe altii (de ex , intervine în conversaţiile sau jocurile altora).

Sursa DSM- IV.

Psiholog clinician : Elena Florea

24 afișări0 comentarii

Comments


bottom of page