top of page
Caută
  • Poza scriitoruluiIUVOKIDS

Provocarile rolului de parinte

De ce se comporta copilul meu asa? Hm..., o intrebare frecventa pe buzele multor parinti! GANDESC - SIMT- ACTIONEZ

Deseori parintii au tendinta sa interpreteze comportamentul copilului, prin prisma propriei experiente, a dorintelor, asteptarilor, etc si nu identifica cauza care a creat un comportament nedorit si/sau incert. Modul in care interpretam comportamentul starneste o emotie si in functie de asta reactionam. Insa reactia este bazata pe emotia traita de noi si nu la comportamentul copilului - COMPORTAMENTUL ESTE CEEA OBSERVAM, NU CEEA CE CREDEM DESPRE CE VEDEM -



Exemplu:

Copilul nu vine imediat ce il chem la masa!


Gandesc: ma sfideaza, nu ma respecta...

Simt: furie, frustrare

Actionez: tip - n-ai decat sa mananci mancarea rece


SAU

Gandesc: nu m-a auzit, are ceva de terminat...

Simt: ingrijorare

Actionez: ma duc sa vad ce face, eventual ii mai spun o data fata in fata


Fie ca esti convins ca interpretezi corect comportamentul copilului tau, verifica punand intrebari, exista posibilitatea sa cadem in capcana "citirii gandurilor" sau sa interpretam "ca de obicei" un comportament incert.


Comportamentele dificile pot fi adevarate provocari, iata ce poti face?

  • stabiliti impreuna reguli si limite

  • ignora comportamentele nedorite

  • reactioneaza

  • ofera posibilitati de alegere

  • fii un model de buna purtare

  • ii poti explica legatura dintre comportamentul nedorit si consecintele acestuia

  • "lauda" comportamentele pozitive

  • incurajeza comunicarea in familie

  • intotdeauna arata-i ca il iubesti chiar daca nu a avut un comportament adecvat


Provocarile care pot aparea in viata de familie pot fi prevenite printr-o comunicare eficienta:

  • vorbesc despre mine si imi exprim sentimentele

  • imi ofer disponibilitatea pentru a gasi solutii

  • reactionez, nu astept sa se acumuleze frustrai








sursa: www.oscis.ro





32 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page