strada Ionescu Grigore numarul 20

 sector 2 Bucuresti

Luni - Vineri : 8:00 - 20:00
Sambata : 10:00 - 16:00

Duminica : Inchis

   E-mail : office@iuvokids.ro

Centrul de sanatate pediatrica  © 2019 Iuvokids.ro

LOGOPEDIE

Vorbirea nu este doar un mod de a comunica, ci si unul prin care copilul isi dezvolta personalitatea si abilitatile psihice. Adesea, copiii cu probleme de limbaj intampina si dificultati de invatare, iar din cauza pronuntiei gresite ajung sa citeasca si sa scrie la fel.

 

Logopedul este psihologul subiectului evaluat sau a persoanei cu care intreprinde actul terapeutic psihologic si logopedic, prin care limbajul duce la dezvoltarea aparatului fonoarticulator compus din buze, dinti, limba, palat, epiglota, cavitate nazala, laringe, trahee, bronhii, plamani, uvula si diafragma, cu ajutorul carora sunt emise corect fonemele limbii vorbite.

 

Din acest motiv trebuie acordata o atentie deosebita dificultatilor care pot interveni in limbaj, mai ales ca pe termen lung, necorectarea dificultatilor de vorbire poate avea efect asupra relationarii cu cei din jur sau  poate conduce la scaderea increderii in sine.

 

Logopedia este tratamentul perfect in cazul urmatoarelor deficiente sau dificultati:

  • Tulburari de pronuntie (dislalia, rinolalia, disartria);

  • Tulburari de ritm si fluenta a vorbirii (balbaiala, logonevroza, tahilalia, bradilalia, aftongia, tulburari pe baza de coree, tumultus sermonis);

  • Tulburari de voce (afonia, disfonia, fonastenia, mutatia patologica);

  • Tulburari ale limbajului scris-citit (dislexia, alexia, agrafia, disgrafia, disortografia), Tulburari polimorfe de limbaj (afazia, alalia);

  • Tulburari de dezvoltarea a limbajului (mutism psihogen, intarziere in dezvoltarea generala a vorbirii, disfunctii verbale din sindroamele handicapului de intelect);

  • Tulburari ale limbajului bazat pe disfunctiile psihice (dislogia, ecolalia, jargonofazia, bradifazia).

 

Evaluare si diagnosticare

Inainte de a stabili un program terapeutic psihologic si logopedic, evaluarea subiectului este esentiala. Acesta evaluare se bazeaza pe observatia copilului in cabinetul logopedului, alaturi de informatiile primite de la parinti, interactiunea directa cu copilul, fise logopedice sau chestionare sau teste specifice.

 

Prin aceste metode, logopedul va detecta problemele de schema corporala, a structurilor perceptiv-motrice de orientare temporala, spatiala, a structurilor perceptiv-motrice de culoare, forma si dimensiune, analizarea aparatului fonoarticulator si a anomaliilor cavitatii bucale, verificarea fonemelor limbii vorbite, incapacitatilor de diferentiere fonematica, vocabularului sarac si neinteligibil, problemelor de structura gramaticala, tulburarile dislexo-disgrafice (de scris-citit), analizarea respiratiei (inspir-expir) si a dictiei.